Boostified plockar in branschprofil och siktar mot 16 miljoner: ”Avgörande”

Natalie Tideström Heidmark och grundarduon Nathalie Lameri och Imad Ibrahim

”En starkare tillväxtstrategi”.

Branschprofilen Natalie Tideström Heidmark, tidigare vd för We Are Era och nu medgrundare av den svenska enheten av den internationella Youtube-byrån Team5PMs, kliver in i Boostifieds styrelse.

LÄS ÄVEN: Hon vet hur du blir stor på Youtube: ”Vi kan ta bort alla gissningar”

Influencer marketing-plattformen Boostified grundades 2017 och är baserade i Malmö. Natalie tror starkt på bolagets affärsmodell och ser fram emot att jobba med det skånska teamet:

Jag är jätteglad över att gå med som Senior Advisor till bolaget. Jag ser fram emot att arbeta med det här passionerade och dedikerade teamet. Jag hoppas att kunna bidra till att skapa en starkare tillväxtstrategi och hjälpa företaget att nå sina mål, säger hon i ett pressmeddelande.

Grundaren och vd:n Imad Ibrahim om nytillskottet:

Natalies erfarenhet och kunskap kommer att hjälpa oss att växa och utvecklas. Vi är övertygade om att hennes ledarskap och ”know-how” inom branschen kommer att vara avgörande för att hjälpa oss att nå våra mål och fortsätta att leverera en högkvalitativ tjänst till våra kunder.

Under 2021 landade Boostifieds omsättning på 6,7 miljoner kronor. Vilket är en ökning med 28 procent, jämfört med året innan. Samtidigt sjönk rörelseresultatet med ytterligare två miljoner, och ligger nu på -4,5 miljoner, läser vi i den senaste rapporten hos Bolagsverket.

LÄS ÄVEN: Betala med Instagraminlägg istället för Swish – konceptet fyller på med nya miljoner

Under räkenskapsåret har Covid-19 fortsatt drabbat marknaden och Boostifieds kunder. Trots det har Boostified lyckats vända till en positiv ökning av kunder och omsättning. Detta har Boostified kunnat utföra genom att erbjuda varumärken en e-handelslösning till både fysiska butiker och restauranger, skriver Imad Ibrahim i rapporten.

Han skriver även att bolaget har genomfört en nyemission under 2021.

Syftet med nyemissionen var att snabbt kunna skala och kunna bibehålla fokus på verksamheten trots rådande pandemi.

Rapporten för 2022 har ännu inte släppts, men Boostified meddelar att man räknar med att omsätta 11 miljoner kronor – vilket skulle innebära en ökning med 64 procent. Och ambitionerna för 2023 är fortsatt höga. I år siktar man nämligen på att krossa 16 miljoner kronor.