Branschens viktigaste tävling är tillbaka – Influens Awards lanseras i ett nytt format

Bianca Rior, ansvarig för Influens Awards

”Hyllar dem som gör skillnad och driver branschen framåt”.

Den svenska branschtävlingen Influens Awards är tillbaka, för andra året i rad. Tävlingen fokuserar på aktörer inom den svenska influencer marketing-branschen och har för avsikt att lyfta dem som under året bidragit till att utveckla branschen på ett positivt sätt.

Influens Awards är ett riktigt bra, och framförallt viktigt, initiativ för att hylla de som gör skillnad och driver branschen framåt. Det känns superkul att konceptet fortsätter och är med i år igen, säger Bianca Rior, Digital Marketer på Ehandel.se och Influens.se samt ansvarig för Influens Awards.

Det här året har tävlingen och konceptet vässats. Antalet priskategorier har halverats, och istället för en jury har vi valt att låta branschen nominera och rösta fram årets vinnare.

Från och med idag, den 27 juni, och fram till den 8 september, kan man nominera byråer, varumärken, podcasts och influencers i de olika kategorierna. Efter perioden kommer nomineringarna att sammanställas och de fem populäraste bidragen i varje kategori kommer att utgöra röstnings-urvalet. Därefter sätter röstningen igång.

Du kan vara med och rösta fram årets vinnare mellan den 19 september och 8 november.

Årets kategorier är:

Årets Content

En influencer eller ett varumärke som skapat ett banbrytande visuellt innehåll och tagit branschen med storm genom sin kampanj.

Årets Kommersiella Podcast

En kommersiell podcast som utmärkt sig på bästa sätt, och lämnat ett tydligt avtryck på sina lyssnare.

Årets Branschförebild

En profil som i sin roll som influencer har bidragit med gott exempel vad gäller lagar och regler, men framför allt drivit frågor i sina kanaler som hjälpt andra. 

Årets Byrå

Ett företag som arbetar med influencer marketing i Sverige och som gjort störst avtryck på branschen genom sitt arbete och kampanjer.

Årets Hållbara Initiativ

Ett varumärke eller en influencer som arbetat med ett initiativ som i längden bidrar till ett mer miljövänligt arbetssätt eller främjar den psykiska hälsan i branschen. 

Prisutdelningen kommer att återigen ske på Influencer Marketing Summit, den 15 november i Stockholm. Här kan du nominera tävlingskandidater i årets Influens Awards.