C/o Agency lanserar management: ”Dra nytta av en bredare representation”

C/o agency

Ska stärka profilernas närvaro på sociala medier. 

Byrån C/o agency grundades under 2021 och har sedan start haft ett tydligt mångfaldsperspektiv. Nu tar byrån nästa steg, med en egen talent management-tjänst. Syftet är enligt byrån att stärka både influencers och byråns relation med sitt växande nätverk av influencers och skapare. 

Tidigare har vi jobbat oberoende med influencers, men efter att ha fått förfrågningar från profiler vi jobbar nära med och även rekryterar in kompetent personal står vi nu redo att bygga ett management. Syftet är att för våra profilers räkning stärka deras närvaro på sociala medier, knyta viktiga ambassadörskap med företag, men även att identifiera nya intäkter, säger Muntaga Sowe, grundaren av C/o agency till Influens.

Influencerbyråer och medieköpare behöver bli bättre

När Influens 2021 intervjuade Muntaga Sowe såg han en influencer-bransch som var väldigt homogen och att det främst var mediebyråer som efterfrågade större mångfald i sina kunders kampanjer. Sedan dess tycker han sig se en positiv utvekling.

​​Jag tycker att reklam- och mediebranschen generellt kommit längre i mångfaldstänk och inkludering. Jag tycker däremot att influencerbyråer och medieköpare på ett strategiskt plan behöver bli bättre i hur man implementerar mångfaldstänk. Som till exempel insikter, fakta om målgruppen, relevanta högtider med mera.

På byrån arbetar de mycket med att ta fram relevanta insikter, konsumtionsbeteenden och annan data för att påvisa effekten av att arbeta med dem. 

Ett bevis på det är att vår kund Elexir Pharma vann det prestigefyllda priset “Årets innovatör” på sveriges största apotekskedja Apoteket med  motiveringen att de genomfört en kampanj med Ramadan i fokus, vilket inte bara gynnade den aktuella målgruppen utan även bidrog till en ökad försäljning. En kampanj vi gjorde tillsammans tidigare under året för att utbilda och inspirera målgruppen kring behovet av vitaminer & kosttillskott under längre fasteperioder.

Den nya talent management-tjänsten erbjuds i samarbete med flertalet kreatörer, inklusive: 

Alan Baloo: 93 100 följare
Maddes Mat: 346 600 följare
Israa Al Haj: 214 800 följare
Samira Ismail: 12 700 följare
Momo Schoeman: 26 800 följare
Rihab Garci: 35 100 följare
Zeinab Amin: 35 700 följare