Collabs växer med över 180 procent – krossar 12 miljoner

Fredrik Grufvisare

Plockat in internationella kunder.

Collabs, techbolaget inom influencer marketing, kan fira en tillväxt på 188 procent under 2021. Mer exakt har omsättningen landat på 12,1 miljoner kronor. Siffrorna på resultatraden förblev dock röda. Rörelseresultatet gick nämligen från -2,7 miljoner till -3,3 miljoner i fjol.

Under året har arbetet med Collabs tekniska plattform accelererat. Mått och steg har vidgats för att stärka och fördjupa den tekniska förmågan i plattformen, skriver bolaget i rapporten.

Collabs har med hjälp av detta kunnat bredda sitt kundunderlag i Europa, och genomförde under 2021 flertalet kampanjer på 15 olika marknader i Europa men även i USA.

LÄS ÄVEN: CUBE och Collabs re-lanseras: ”Ett Google för influencer marketing”

I april 2021 förvärvades alla aktier i Collabs av Syncro Group, koncernen som även står bakom Cube och Gigger. Något som påverkade byråns ledning och styrelse, och i augusti tillträdde nuvarande vd:n Fredrik Grufvisare sin tjänst.