Creed media värvar strateg från Tiktok: “Meritlistan talar för sig själv”

Christian Birch-Jensen

Planerar stor expansion efter öppnandet av USA-kontoret. 

Christian Birch-Jensen har tidigare varit en del av Tiktoks europeiska strategiteam. I olika ledande roller har han arbetat med bland annat marknadsstrategi, talang- och intäktsplanering samt organisationsutveckling. Nu blir han en del av Creed media, där han ska stödja byrån i sitt nästa steg.

Creed media har under de senaste fem åren skapat och drivit över 7000 kampanjer och 15 miljarder engagemang med några av världens största artister. Bland andra Ed Sheeran, Miley Cyrus och U2. Efter att ha öppnat upp ett kontor i USA planerar man enligt ett pressmeddelande nu en stor expansion.

Creed Media består av ett helt fantastiskt team som växte upp med formaten och publiken som har och kommer att fortsätta forma media globalt. Genom åren har de lett marknaden för att hjälpa kunder att nå sina mål i en ständigt föränderlig mediemiljö och jag är stolt över att få följa med dem i nästa del av resan, säger Christian Birch-Jensen. 

Exakt vad Christian Birch-Jensens roll kommer att vara framkommer inte av det pressmeddelande som Influens tagit del av, mer än att hans roll går i linje med kommande satsningar och att han kommer rapportera direkt till vd Timothy Collins.

Christians meritlista talar för sig själv och jag är exalterad över att börja arbeta med honom när Creed Media fortsätter att växa och leverera ännu mer innovativt och effektfullt arbete för våra kunder, säger Timothy Collins, VD och medgrundare Creed Media.