Cube lanserar nytt Tiktok-ben: ”Finns ett stort gap på marknaden”

Denise Mehta, Rasmus Kolbe och Olof Lindblom

”En otrolig styrka och konkurrensfördel”.

För att växa och ta sig an ännu större globala uppdrag, har Cube nu lanserat ett nytt affärsben: Tiktok Studio. Influencerbyrån Cube är dotterbolag till Syncro-gruppen, där bland annat Collabs ingår.

Detta är en stor strategisk satsning från oss och ett helt nytt affärsben inom Syncro, säger Olof Lindblom, CMO på Syncro, i ett pressmeddelande.

I Tiktok Studio-erbjudandet ingår influencer marketing samt strategi och produktion av varumärkens egna företagskonton såväl som paid social. Och alla delar på en global nivå, där systerbolaget Collabs AI-plattform spelar en central roll.

Vi ser en otrolig styrka och konkurrensfördel i att vara en av de första på marknaden som kan erbjuda en kombinerad byrå/Saas-lösning inom den snabbaste växande sociala mediekanalen i världen och vi ser redan nu att denna satsning kommer att generera nya betydande intäkter för bolagsgruppen under 2023, säger Olof Lindblom.

Den som leder den nya satsningen är Denise Mehta, Head of Brand Solutions och Rasmus Kolbe, Creative Director på Cube. Rasmus Kolbe är även känd som influencer med över 100 000 följare på Instagram och 1,1 miljoner följare på Tiktok.

Vi jobbar idag med över hundra varumärken på årsbasis över Norden och vi upplever att det finns ett stort gap på marknaden när det kommer till Tiktok. Vi har tagit fram ett unikt erbjudande som kommer hjälpa och underlätta processen för våra kunder att lägga strategier, utforma det kreativa formspråket och i nästa steg nå faktiska resultat utifrån satta KPI:er inom Tiktok som är snabbväxande kanal, och där den generella in-house-kompetensen är låg. Vi har redan fått ett otroligt fint gensvar från marknaden på ett erbjudande som varit väldigt efterfrågad, säger Denise Mehta.

Varumärken som Cube redan jobbar med på Tiktok är bland annat H&M, Maybelline, Tradera, Foodora, Nakd och Redken.