Cube signar ett hemligt globalt bolag: ”Starkt varumärke”

Fanny Askerfors

Ska jobba med influencer marketing på fem marknader.

Influencerbyrån Cube har ingått avtal med ett globalt detaljhandelsbolag, med säte i Sverige. Det avslöjas i ett pressmeddelande.

Det hemliga företaget står stadigt inom skönhetssegmentet, och är verksamt på 74 marknader varav 53 är online. Cubes uppdrag handlar om att agera strategisk partner för influencer marketing, inom skönhetssegmentet i Sverige, Danmark, Norge, Italien och Tyskland. Avtalet löper över 12 månader och inleds omgående.

Vi är otroligt glada över det stora förtroende vi fått från ett så etablerat och starkt varumärke. En spännande kund på många sätt, främst för att vi får möjlighet att nyttja hela vårt influencer marketing-erbjudande där Cubes byråverksamhet kombinerat med Collabs teknik möjliggör samarbetet under 2023, säger Fanny Askerfors, Brand partnership & strategist på Cube.

Cube ingår i det börsnoterade koncernbolaget Syncro Group AB.