De är nominerade till Tiktok ad awards 2023 – hela listan

Sverige dominerar i den nordiska upplagan. 

Tiktok står själva bakom tävlingen och delar ut pris till de företag och organisationer, som på det mest kreativa och genuina sätt nått ut med sina reklamfilmer och på så sätt lyckats med sina kampanjer. 

Kategorierna som bidragen har kunnat nomineras till är: Greatest creative, Greatest small business och Greatest performance. Alla nominerade tävlar dessutom om det stora priset, Greatest Tiktok, som delas ut till den bästa kampanjen i alla kategorier. Mottagaren av det priset kommer sedan få tävla mot andra vinnare i Europa.

I prispotten för varje kategori ligger dessutom “ad credits” på Tiktok värda 50 000 dollar. Bland de totalt 30 nominerade bidragen är hälften svenska och vinnarna kommer att presenteras under en gala i Stockholm den 25 oktober.

Här är hela listan över de nominerade

Greatest small business

Jung Relations – Brödinstitutet (Sverige)
Might Monday – Planet Nusa (Danmark)
Creed – Billo (Sverige)
Xlash (Sverige)
Abby World/Wavemaker – IQ (Sverige)
Makeup Mekka (Norge)
Organisk Vækst – Rabatta (Danmark)
Mighty Monday – Dining Week (Danmark)
TBWA/Helsinki – Valo App (Finland)
TRY Opt – LIMPI Music (Norge)

Greatest performance

Mindshare – Rexona Denmark (Danmark)
Docklin – Aknekollen.se (Sverige)
The Barn – Cocio/Arla Foods (Danmark)
Social Works – Power A/S (Danmark)
SeMa Agency – GoWish (Danmark)
Bright Mind Agency – Oddlygood (Sverige)
Nord DDB Stockholm – McDonalds Sweden (Sverige)
Goodiebox (Danmark)
Re:Media/Schjærven Reklamebyrå – XXL (Norge)
Twigeo – Viaplay (Sverige)

Greatest creative

Weekday (Sverige)
Scream/Storyfire – Pantamera (Sverige)
I&F AdPlant/Dentsu – Lätta (Sverige)
Forsman & Bodenfors/Publicis – Burger King (Sverige)
Splay One – Arla Foods (Sverige)
PHD – Oatly (Sverige)
Try/Essence Mediacom – IKEA (Norge)
Toinen PHD/Bängeri Oy – Cloetta Suomi Oy/TV Mix (Finland)
OMD/ELG and in-house OHPC – Jif/Orkla Home & Personal Care (Norge)
PHD Media/DRUM – Lipton (Sverige)