De lanserar ny marknadsplats för influencers och varumärken

Ebbe Damm, VD Syncro Group (Foto: collabs.se/marketplace/press)

Marknadspotentialen beräknas till 50 miljoner kronor.

Syncro group utökar sin tjänst Collabs, genom en ny marknadsplats för influencers och varumärken. Plattformen Collabs marketplace lanseras tillsammans med Adtraction och är en plattform där influencers kan välja bland olika varumärken som erbjuder affiliate-marknadsföring, det vill säga annonslänkar. 

Denna lansering tillsammans med Adtraction är ett stort steg. Collabs marketplace är utformad som en effektiv brygga mellan influencers och varumärken, och erbjuder ett transparent och konkurrenskraftigt ramverk för betalning, säger Ebbe Damm, vd för Syncro, i ett pressmeddelande och fortsätter: 

Marknadspotentialen enbart i Sverige är betydande, vi räknar med att den är runt 50 miljoner kronor, och vi förväntar oss att Collabs marketplace blir ett värdefullt tillskott till våra intäkter, säger Ebbe Damm, vd för Syncro.