De lanserar ny plattform – ska matcha annonsörer och UGC-kreatörer

Från vänster till höger: Marcus Klamming och Betiel Haile från We Are Era samt Anna Björkman och Nicholas S. Jacobsson från Influeri.

We are era och Influeri satsar på plattform för UGC-samarbeten.

Kreatörsnätverket We are era har tillsammans med Influencer marketing-plattformen Influeri, tagit fram en ny helhetslösning. Den nya plattformen “Beyond reach” är en self service-plattform för annonsörer och UGC-samarbeten, som är tänkt att komplettera We are eras affärsutbud.

Enligt nätverket har efterfrågan på marknadsföring via kreatörer och med hjälp av UGC blivit allt större. Med plattformen hoppas We are era och Influeri förenkla processen kring UGC-samarbeten på plattformarna Instagram och Tiktok. 

Genom Beyond reach kan annonsörer göra globala och lokala medieköp på alla marknader. Den AI-drivna tjänsten optimerar programmatisk UGC-annonsering och hanterar innehållsproduktion, rättigheter och betalningar. Samtidigt får annonsörerna också en överskådlig bild över kampanjens resultat.

Vi ser bra synergier i att samarbeta med aktörer som We are era för att omdefiniera hur annonsörer och kreatörer kan arbeta tillsammans. Den tekniska lösningen bakom Beyond reach grundar sig i att det ska vara enkelt att skala upp och arbeta med många kreatörer samtidigt utan stora mängder administration, säger Nicholas S. Jacobsson, grundare och vd på Influeri, i ett pressmeddelande.

“Tillgång till mångfald”

We are era har i över tio års tid arbetat med köp av influencer-kampanjer och menar att kunna addera UGC, i kombination med en i hög grad automatiserad köpprocess, kommer gynna både annonsörer och kreatörer. Framför allt tror nätverket att det kan bidra till ökad inkludering och diversifiering.

Betydelsen av precision, inkludering och lokal förankring i marknadsföring är idag viktigare än någonsin. Med Beyond reach erbjuder vi tillgång till mångfald, med fler unika kreatörer och möjlighet att engagera fler communityn än någonsin tidigare. Plattformen tar User Generated Content till en ny nivå både räckviddsmässigt och som ett effektivt verktyg för djupare och mer betydelsefull anknytning till olika målgrupper, säger Betiel Haile, Creative Strategist Lead Nordics på We are era.