Drömmen blir verklighet – Lovisa Wallin startar eget varumärke

”Kommer aldrig att gissa”.

I juli 2022 registrerade influencern Lovisa Wallin, även känd som ”Lojsan” på sociala medier, ett nytt aktiebolag. Av namnet ”TOTI underwear” att döma kan man förvänta sig att företaget kommer att pyssla med underkläder.

Något som även bekräftas av verksamhetsbeskrivningen hos Bolagsverket: ”Verksamheten ska driva försäljning av underkläder och loungewear”. Fokuset kommer förmodligen att ligga på den kvinnliga målgruppen, eftersom branschen bolaget angivit är ”damklädesaffär”.

I det nya bolaget är även Lovisas kollega och assistent, Alice Leva, engagerad. Hon är, enligt uppgift, registrerad som styrelsesuppleant.

En e-handelssajt för det nya varumärket har redaktionen inte lyckats hitta, men ett Instagramkonto har bolaget säkrat under namnet ”toti_underwear”. Det var även på Instagram Lovisa själv hintade om att hon just nu jobbar med något som hennes följare ”aldrig kommer att gissa vad det är”.

Men jag längtar tills jag kan berätta, skriver hon vidare.

Drömmen om ett eget modevarumärke har Lovisa haft länge. Redan 2021 när Influens.se genomförde en intervju med henne, sa Lovisa att det är en dröm som hon hoppas kan gå i uppfyllelse en dag:

Jag anser att jag fortfarande är ganska liten i branschen, mitt företag är inte så stort trots att jag har en anställd. Långsiktigt har en vision om att vi ska bli ett större team, och med det kommer också andra mål. En av dem är att starta ett eget varumärke. Men det är än så länge bara en dröm.

Just nu har jag väldigt många olika projekt på gång, så de drömmarna har fått sättas åt sidan så länge. Men målet är att i framtiden driva ett eget varumärke som jag livnär mig på, och att sociala medier är något som jag jobbar med vid sidan om.