Efter två år med Nelly – här är varumärket Bianca Ingrosso signat: ”Tar ut svängarna”

Att Bianca Ingrosso gör succélanseringar vet nog de flesta. Oavsett om det gäller mode eller skönhet så lyckas hennes följare krascha sajter vid nya släpp eller köpa ut hela lager på nolltid. Men Bianca är noga med vilket varumärken hon signar, och när det kommer till de allra längsta samarbetena så föredrar hon att knyta sig an till enstaka bolag.

Under de senaste två åren har Bianca Ingrosso gjort exklusiva designkollektioner för modehandlaren Nelly.com. Men så sent som i april 2022 meddelade parterna att Bianca inte längre kommer att samarbeta med Nelly efter att den tredje och sista kollektionen släpps. Bianca har dock inte behövt stå utan en modepartner länge, eftersom hon nu meddelar att hon signat ett längre samarbete som sträcker sig fram till februari 2023 med Gina Tricot.

Gina Tricot älskar att ta ut svängarna, satsar på hög kvalitet och hållbarhet, och låter alltid kvinnan stå i fokus. Detta är något jag verkligen älskar och går igång på, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Men det är inte första gången Bianca jobbar med Gina Tricot. Första gången hon klev ombord hos företaget var 2019 och då var Bianca en kampanjprofil för Gina Tricots sommarkollektion.

Det känns otroligt roligt att vara tillbaka med kvinnor som jag ser upp till, samt hos ett varumärke jag varit kund hos sedan jag var liten, fortsätter Bianca.

Enligt varumärket själv kommer det här samarbetet med Bianca att bli ”en spännande take där vi får se Bianca på ett helt nytt sätt”. Hon ska nämligen fronta Gina Tricots fyra största modekampanjer, och samtidigt kopplas ihop med olika hållbarhetsinitiativ inom tre fokusområden; produkt, planet och människor.

Hållbarhetsfrågor är lika viktig för mig som för kunderna, som idag kräver att varumärken tar sitt ansvar. Jag är stolt över Gina Tricots satsning nu och flera år framöver inom hållbarhet, säger Bianca Ingrosso.

Det känns helt rätt att samarbeta med Bianca igen, denna gång med stort fokus på starka kollektioner, plagg i mer hållbara material och kampanjer som kopplas ihop med hållbara initiativ. Något som är oerhört viktigt både för oss på Gina Tricot, för Bianca, och för vår kund, säger Karin Westas Norlander, Brand and Marketing Director på Gina Tricot.

Det första gemensamma släppet – som går under fokusområdet planet – kommer att äga rum den 18 maj, och inför lanseringen kommer Bianca att hålla ett influencerevent i Stockholms skärgård. Att kollektionen fokuserar på vår planet innebär att modekedjan odlar sin egen skog i samarbete med danska skogsbruksföretaget EcoTree.

Skogen odlas med lokal placering i Kalundborg i Danmark och är ett initiativ för att återskapa naturen och bidra till den biologiska mångfalden, skriver Gina Tricot.

Bianca och Gina Tricot kommer även att uppmuntra kunderna att vara delaktiga, genom att lägga på 10 kronor på sitt köp för att bidra till att placera ut bikupor i skogen.

Bin är en oerhört viktig pusselbit i kedjan då de står för hela 80 procent av all pollinering av blommor, växter och allt det vi odlar som ger oss livsmedel.