Eva Röse ska slå hål på hudvårdsmyterna: ”Jag vill få fler att ifrågasätta”

Eva Röse

Är nytt språkrör för Skinome.

Skinome är företaget som säljer hudvårdsprodukter som behöver förvaras i kylskåp, eftersom de inte innehåller några konserveringsmedel. Med Eva Röse som språkrör vill företaget nå den hälsomedvetna målgruppen, sprida kunskap om hudens funktion och slå hål på myterna kring hudvårdsprodukter.

Efter min film Underkastelsen 2009, som belyser effekterna av de tiotusentals kemikalier vi dagligen använder, väcktes mitt engagemang som konsument. Jag vill slå hål på myter och få fler att ifrågasätta dyra, onödiga produkter som lovar för mycket, säger Eva Röse i ett pressmeddelande.

Tillsammans har de producerat en filmserie med titeln ”Hudvårdsmyt eller Sanning med Eva Röse”. I serien dyker skådespelerskan med humor och nyfikenhet ner i både laboratorium och krämburkar, för att ta reda på vad som är sant och vad som är falskt om huden och de produkter vi använder.

Eva har en imponerande integritet och starka värderingar, och vi delar hennes passion för utbildning och kunskapsspridning. Genom vårt samarbete ser vi en värdefull möjlighet att nå vår hälsomedvetna målgrupp och tillsammans ser vi fram emot att slå hål på några vanliga hudvårdsmyter på ett både faktabaserat och humoristiskt sätt, säger Lydia Engholm, vd för Skinome.