Gör stark comeback.
Skönhetsprofilen Felicia Aveklew är ytterligare en influencer som precis summerat siffrorna för det senaste året. Och det är inte vilket år som helst. Under 2022 tog omsättningen äntligen fart, efter att ha stått stilla i två år.
Felicias intäkter ökade med 66 procent och uppgick till över 3 miljoner kronor. Rörelseresultatet växte samtidigt med 100 procent, och landade på 1,6 miljoner kronor.
I rapporten har Felicia Aveklew inte kommenterat utfallet. Vi kan därför bara anta att den positiva trenden har att göra med att hennes tjänster blivit mer eftertraktade av annonsörer.
Sedan maj 2022 – när Influens.se senast skrev om Felicia Aveklew – har hennes följarantal dock inte vuxit särskilt mycket. Hon har fortfarande 200 000 prenumeranter på Youtube. På Tiktok har hon idag nära 310 000 följare, alltså 10 000 fler. Och på Instagram har hon tappat 10 000, och har nu 257 000 följare.