Hampus Hedström åker på “Melloturné” i ny kampanj: “Pushar gränsen”

Pressbild

Youtubern programleder “roadshow” i samarbete med snacksvarumärke.

Melodifestivalen är i full gång och en av tävlingens återkommande sponsorer är varumärket OLW. I år har man även valt att samarbeta med Youtubern Hampus Hedström, för att ge sig ut på en “Melloturné”.

I ett pressmeddelande förklarar varumärket att de ville sprida sponsorskapet i sina sociala medier för att på så sätt nå en yngre publik. Till sin hjälp tog man byrån Goodname som fick i uppdrag att ta fram ett koncept, med Tiktok som främsta kanal.

Serie på Tiktok och Instagram

Det hela resulterade i en serie filmer där tittarna får följa med Hampus Hedström på en “roadshow”. I filmerna, som publiceras på Instagram och Tiktok, besöker Youtubern de olika festivalstäderna i en OLW-smyckad buss. Längs vägen får tittarna se programledaren träffa olika människor och lösa olika typer av uppdrag.

Vi ville skapa ett rymligt koncept som lyfter OLW:s sponsorskap och där underhållning är centralt. Snacks är en självklar del av melloupplevelsen och Hapmus är fantastiskt att jobba med, så det har varit lätt att ta fram innehållsidéer som funkar, säger Mina Fagerfjäll, vd på Goodname, i ett pressmeddelande.

Ebba Freidenvall, digital & social manager på OLW, säger att de vill bjuda sina målgrupper på skratt och underhållning och att programserien är ett bra verktyg för det. Enligt Hampus Hedström går konceptet att beskriva som det bästa från Youtube kombinerat med formatet på Tiktok.

Jag som kommer från Youtube-världen tycker att det är spännande att konceptet pushar gränsen med vad man kan göra på Tiktok. Med den här programserien tar vi det bästa från Youtube och blandar med de snabba klippformaten på Tiktok och det blir väldigt bra, säger han i en kommentar.