Hanna Schönbergs kollektion gjorde succé – sålde slut på 14 minuter

Igår lanserades Hanna Schönbergs nya kollektion för Na-kd. Inför släppet teasades kunderna med ett fåtal bilder på kreationerna i både Na-kd:s och Hannas kanaler, och reaktionerna på sociala medier blev minst sagt högljudda. Följare kommenterade, delade och surret på sociala medier ekade i olika kanaler och flera andra influencers lyfte Hannas kommande kollektion i sina kanaler.

Den här kollektionen är inspirerad av naturen och de vackraste platser jag sett – oceanen, skogen och alla de färger som en solnedgång har. Men jag inspirerades också av min egen stil och mina favorit-looks för förr. Jag ville att den här kollektionen skulle bli hundra procent jag. Jag tror starkt på att man kan påverka sin inställning och utstrålning genom det som man har på sig – starka färger, vågade mönster och vackra designs kan få oss att känna oss mer positiva, skriver Hanna Schönberg på Instagram.

Samtidigt ville jag att den här kollektionen skulle vara för alla, så det finns något för alla stilar, alla tillfällen och alla budgetar. Alla plagg kan även kläs upp eller kläs ner, de ska få den som bär dem att känna sig som sitt bästa jag.

Den här kollektionen är inte den första Hanna gör med Na-kd, men den största någonsin. Det är en samling högtidskläder och därför döpt till ”Occasion Collection”. Kollektionen innehåller totalt 60 plagg och består av allt från kostymset till långa och korta klänningar och kjolar.

Lanseringen var så lyckad – som vanligt när vi samarbetar tillsammans med Hanna Schönberg, säger Julia Alqvist, Global PR Manager på Na-kd, till Influens.se.

Det här är den största kollektionen Hannas gjort någonsin med oss, mer kvantiteter, fler designs, fler färger men efterfrågan är lika stor som vanligt.

På Instagram har Hanna fått flera frågor kopplade till kollektionens framställning, bland annat hur mycket hon själv har gjort och hur mycket Na-kd har hjälpt henne. Hanna svarar att hon har designat varje plagg helt själv, och visar flera skisser och ritningar som hon tog fram i början av designprocessen.

Det ligger många timmars arbete bakom den här kollektionen, tillägger Julia Alqvist.

Kollektionen ligger på ett prisintervall mellan 10 och 130 euro, skriver Hanna, alltså från runt 100 till 1300 kronor. Den här gången har företaget även laddat upp med större kvantiteter för att plaggen inte ska ta slut så snabbt som de har gjort förr. Men trots det tog den blå signaturklänningen slut, snabbare än förväntat.

Kollektionens ”dyrgrip”, den blåa tyllklänningen, sålde slut på 14 minuter, säger Julia Alqvist.

När vi i skrivande stund besöker Na-kd och kikar på Hannas kollektion är tio plagg helt slutsålda, från XXS till XXL, och majoriteten av storlekarna i de övriga plaggen är också slut.

En följare på Instagram frågar Hanna vad hon inspirerades av när hon tog fram den blå klänningen, och hon svarar:

Jag har alltid drömt om en himmelsblå tyllklänning, men har aldrig hittat en så när jag fick möjligheten så skapade jag precis en sån som jag alltid har velat ha.