Hanna Schönbergs modemärke släpper första rapporten – fokuserade på produktionen

Hanna Schönberg (Foto: Arakii)

Över 200 000 kronor i förlust första året.

För några månader sedan lanserade influencerprofilen Hanna Schönberg sitt modevarumärke Arakii. Bolaget registrerades officiellt 2020, och nu har den första räkenskapsrapporten trillat ner i Influens brevlåda.

LÄS ÄVEN: Efter tre år av förberedelser – Hanna Schönberg släpper eget modevarumärke

Omsättningen för 2021 ligger fortfarande på noll kronor, eftersom försäljningen inte drog igång förrän våren 2022. Men rörelseresultatet landade på minus 225 400 kronor. Siffror som, enligt bolaget, kopplas till den första modekollektionens tillverkning.

Under 2021 har bolaget arbetat 100 procent med att slutföra produktionen av debutkollektionen ”Meraki Collection 0,1”, förklarar Hanna Schönberg i rapporten.

I skrivande stund finns nio produkter till salu i Arakiis e-handel, och priserna ligger i ett intervall från 1000 till 8000 kronor per produkt.

LÄS ÄVEN: Här är Hanna Schönbergs superår – gör flermiljonvinst