Hannas och Lojsans e-handelsidé gör succé

Lovisa Wallin och Hanna Friberg

De tog fram en kortlek som kunderna inte får nog av – säljer slut varje gång.

Lovisa Wallin och Hanna Friberg, eller Lojsan och Hannalicious som de även är kända som, driver tillsammans podden Måndagsvide. I februari lanserade de även en gemensam e-handelsbutik där de säljer egna produkter under varumärket Monday Attire.

Det här är det största vi har gjort för vi har inte använt oss av någon mellanhand. Vi har gjort allt det här själva, det är inget samarbete med något företag, sa Lovisa Wallin, i ett poddavsnitt.

Vid lanseringen hade duon endast en produkt till försäljning – ett dejting-kortspel – som sålde slut direkt. På knappt en timme hade alla kortlekar tagit slut och lagret gapade tomt.

Vi sålde slut på typ en timme. När vi öppnade sajten, innan det hade gått en hel minut, så hade vi sålt 100 kortlekar, och då hade alla inte ens alla hunnit få länken. Nej alltså, det var så högt tryck, fortsatte Lovisa.

Sedan dess har efterfrågan på kortlekarna varit hög, och duon har lugnat kunderna med att en kortlekspåfyllning är på väg in. Och i måndags var det dags. Kortlekarna blev tillgängliga på sajten och på några timmar såldes ”den stora påfyllningen” slut igen.

Hur sjukt att vi sålde slut kortlekarna? Igen! reagerar Lovisa på Instagram.