Här är Tone Sekelius rekordår – 3 miljoner i omsättning och nära 2 miljoner i vinst

Tone Sekelius (Foto Instagram)

Tone Sekelius är just nu aktuell i Melodifestivalen, men till vardags är hon Youtuber och influencer inom skönhetssegmentet. På Instagram har hon över 230 000 följare, på Tiktok drygt 260 000 och på Youtube över 300 000 prenumeranter i skrivande stund.

Nu har hennes årsredovisning trillat in hos Bolagsverket, och siffrorna tyder på att Tone Sekelius har gjort sitt bästa ekonomiska år någonsin. Enligt rapporten ökade intäkterna med över 180 procent och uppgick till 3,1 miljoner kronor under 2021. Samtidigt som resultatet ökade med 1700 procent och landade på 1,8 miljoner kronor.

Bolaget fakturerar för Tones konsultverksamhet inom sociala medier, musik, marknadsföring samt försäljning inom skönhet.

Tone har inte kommenterat utfallet i rapporten, men Influens.se söker henne för en kommentar.