Heta siffror: Så går det för Chloé Shutermans nya e-handel

Chloé Schuterman (Foto: Cloeys.se)

De sitter i styrelsen.

Tidigare i veckan summerade vi hur det går för modeprofilen Chloé Shutermans bolagsatsningar. Bland annat avslöjades det att influencern startade två nya e-handelssatsningar på samma gång, nämligen modevarumärkena Cloeys och Culotte. Vad vi då dock inte kunde säga är hur ekonomin i bolagen ser ut, eftersom de grundades i fjol och hade inte släppt sina bokslut ännu.

LÄS ÄVEN: Så går det för Chloé Shuterman – bolag för bolag

Men nu har Cloeys släppt sin första rapport. Den stäcker sig över åtta månader, från 23 maj till sista december 2022. Vad vi kan se är att omsättningen uppgick till cirka 635 000 kronor, och rörelseresultatet landade på runt 230 000 kronor.

Varumärket är Chloé Shutermans första egna modesatsning som både säljs inne i Nathalie Schuterman-butiken, men även via den egna e-handeln Cloeys.se.

I styrelsen sitter Chloés mor Nathalie Schuterman, Chloé Schuterman och Susanne Öhman som även är vd i bolaget.