Färska siffror från mångsysslaren Henrietta Fromholtz.
Influencer, tech-entreprenör och PR-expert. Det är titlar som Henrietta Fromholtz bär. Hon driver två starka sociala kanaler, en på Instagram med över 15 000 följare och en på Youtube med 4 380 prenumeranter. Utöver driver hon sin blogg som ligger hos Elle Sverige, och axlar rollen som PR- and Comms Manager på We Are Era Nordics. Och så sent som i april 2021 grundade hon, tillsammans med entreprenörerna Pontus Karlsson och Gus Fune, en e-handelsplattform för influencers – Off Script.
LÄS ÄVEN: På plats i LA: Off Script gör om – bygger marknadsplatser åt influencers
Hur det går för Off Script har vi nyligen berättat. Influens.se åkte nämligen hela vägen till LA för att träffa två av grundarna, som bland annat avslöjade strategin framåt. Men hur går det för Henriettas egna bolag, som sköter hennes influencer- och konsult-uppdrag? Det ska vi kika närmare på idag.
Årsredovisningen har nämligen landat hos Bolagsverket. Henrietta Fromholtz AB har ett brutet räkenskapsår som slutar sista oktober 2021.
Enligt rapporten har intäkterna ökat med 50 procent jämfört med föregående år, vilket betyder att bolaget krossat sin första miljon. Närmare bestämt har omsättningen landat på cirka 1,2 miljoner kronor. Samtidigt har rörelseresultatet skjutit i höjden och ökat med över 260 procent till cirka 650 000 kronor.
Ingen kommentar har lämnats i rapporten, men Influens.se söker Henrietta Fromholtz.