Företaget Hubso jobbar med att ta fram kommersiella varumärken tillsammans med influencers. Nu har bolagets siffror för helåret 2020 summerats.
Under året växte omsättningen med 1475 procent och landade på 25,2 miljoner kronor. Man lyckades dessutom vända från förlust till vinst. Rörelseresultatet (Ebitda) gick från minus två miljoner under 2019, till plus 866 000 kronor i fjol.
Kombinationen av att nyttja redan etablerade personliga varumärken med ett förtroende hos kunden tillsammans med datadriven produktutveckling skapar möjlighet till relevanta och starka varumärken sen dag ett, skriver vd:n Josefine Abrahamsson i rapporten.
Den hub där vi skulle samla olika typer av influencers och tillsammans med dem bygga fristående och autentiska D2C-varumärken, främst inom livsstilssegmentet – idag ser man tydligt att detta inte bara är en idé utan en verklighet. Hubso är ett väletablerat bolag som har gjort verklighet av ambitionerna och tillsammans med en fantastisk och dedikerad organisation vet jag att vi kommer att kunna gå otroligt långt.
Nu siktar bolaget mot nya marknader och internationella kreatörer. Så sent som i april signade företaget bland annat sin första internationella influencer.
Inför 2021 har vi även rustat för att kunna lansera ett varumärke som primärt kommer att riktas mot en mer internationell publik. Hubso kommer då att ta ytterligare ett steg mot en större volym av affärer utanför Norden och etablera inte bara nytt varumärke utan även se till att lansera och växa våra befintliga, på nya marknader, avslutar Josefine Abrahamsson.