Influencerfabriken HUBSO signar första internationella influencern

FV: Emelie Lindmark och Josefine Abrahamsson

Hubso, bolaget som skapar kommersiella varumärken tillsammans med influencers, står bakom flera framgångsrika aktörer. Bland dem kan vi bland annat hitta Alice Stenlöfs A-Dsgn, Linn Ahlborgs LXA the label, Rebecca Stella Beauty och Sanne Alexandra Stockholm.

Nu meddelar Hubso att man har ingått ett partnerskap med en internationell influencer för första gången, nämligen mode- och livsstilsprofilen Emelie Lindmark.

Emelie har sitt ursprung i Sri Lanka och Sverige, men har sin bas i Barcelona. Majoriteten av Emelies engagemang finns i Spanien men har en stor närvaro i hela Europa vilket gör henne mer internationell, skriver Hubso i ett pressmeddelande.

Emelie, eller Emitaz som hon kallar sig på Instagram och Youtube, har 1,3 miljoner följare på Instagram och 205 000 prenumeranter på Youtube. Det placerar Emelie som ”en betydande influencer i europeiska mått mätt”, skriver bolaget.

Hubso har även en option om att bolagisera Emelie Lindmarks varumärke, med ett majoritetsägande i företaget. Det tyder bara på en än större långsiktighet i samarbetet, förtydligar Hubso.

Emelie sticker verkligen ut då hon förutom hennes internationella profil, växer i alla sina kanaler. Senaste månaden har hon växt med cirka 30 000 följare på Instagram. Detta ser vi på Hubso som otroligt positivt, då vi har som ambition att fortsätta växa tillsammans med våra samarbetspartners och bygga varandras varumärken, säger koncern-vd:n Josefine Abrahamsson.