I helgen öppnar Ani jewels popup-butik – grundarna har lärt sig läxan

Bianca Ingrosso, Lovisa Worge (skärmdump Ani jewels instagram)

Så ska Bianca Ingrossos smyckesvarumärke undvika kaos. 

När Caia cosmetics slog upp portarna till sin popup-butik i gallerian Nordiska kompaniet i Stockholm, ringlade sig kön över hundra meter lång och flera besökare stod ute och väntade från klockan fem på morgonen.

Under Lykos öppning av den nya flaggskeppsbutiken utbröt kaos när besökarna, i hopp om att få en goodiebag värd 3500 kronor, började tälta utanför butiken redan kvällen innan. Under evenemanget fick polis kallas till platsen för att säkerställa att ingen kom till skada. När Bianca Ingrosso och Lovisa Worge i helgen öpnnar upp en popup-butik för sitt varumärke Ani Jewels, har de lärt sig läxan.

Noggrant planerat

Både Bianca Ingrosso och Lovisa Worge kommer enligt inlägg på sociala medier att närvara i butiken, som endast kommer att ha öppet under två dagar. Samtidigt utlovar man också en julklapp till de första hundra besökarna. Samtidigt har man tagit till åtgärder för att undvika eventuellt kaos.

Vi är medvetna om de utmaningar som kan uppstå med sådana erbjudanden. Säkerheten och köhanteringen har därför planerats noggrant. Extra personal kommer att finnas på plats för att hantera folkmängden och säkerställa en smidig och säker upplevelse, skriver Tomaj Sangchi, vd på Ani Jewels, till Breakit.

Tomaj Sangchi skriver även att gåvan som utlovas är en mindre gåva och att de inte vill att den ska ta fokus från det övriga de erbjuder.