Industriföretaget testar influencer marketing för B2B: “Ett relativt outforskat område”

Daniel “Swemachinist” Jansson (Foto: Jonas Gauffin)

Inleder samarbete med Instagramprofil. 

Seco tools inleder samarbete med Daniel “Swemachinist” Jansson. På sitt Instagramkonto har Daniel Jansson nästan 118 000 följare och hans innehåll är nischat inom maskinindustrin.

Samarbeten inom B2B och influencers är fortfarande sällsynta och ett relativt outforskat område men Seco ser  det som en utmärkt möjlighet att stärka relationen med sin målgrupp, skriver Seco tools i ett pressmeddelande.

Influencer marketing byrån Dolk agency står bakom samarbetet, som säger att samarbetet skiljer sig från deras övriga kunder och att det ska bli spännande att se utfallet. 

Vi tycker att det är stimulerande att få vara med på resan när Seco går i  bräschen som en av de första industribolagen att testa Influencer Marketing inom B2B, säger byråns ägare Johanna Dolk Wallstedt.

Samarbetet lanserades under förra veckan och är planerat att pågå under sex månader.

Att ha Daniel Jansson som vår ambassadör kommer att hjälpa oss att positionera vårt varumärke på rätt sätt och ge kunderna tillgång till ett mer lättillgängligt innehåll, säger Alessia Brugin, Global Social Media Manager på Seco.