Intervju: Therése Lindgren avslöjar hur hon väljer sina samarbeten

Therése Lindgren.

Den 25 augusti är det dags. Då släpps influencern Therése Lindgrens nya kollektion hos e-handelsföretaget Stronger. Som Influens.se tidigare har berättat har det gått att signa upp sig för att få förtur till försäljningen och vår systersajt Ehandel har rapporterat att kollektionen kommer att bestå av 14 artiklar, varav ett är en hund-hoodie i mycket begränsad upplaga. Den kommer Therése själv att lotta ut via Strongers och sina egna kanaler.

Influens.se tog kontakt med Therése Lindgren för att få veta mer om kollektionen och vad som är viktigt för henne i olika samarbeten. Hon har tidigare arbetat med en rad e-handlare, som till exempel NA-KD och ICIW.

Hur väljer du ut vilka företag du vill jobba med?

För mig är det viktigt med en bra magkänsla redan från början. Jag har följt Stronger länge och tycker att de är bra på att lyfta det som är viktigt, som att vi alla är fantastiska. Så när de kontaktade mig behövde jag inte tänka särskilt länge innan jag sa ja, säger Therése Lindgren till Influens.se.

2013 grundade Therése Lindgren det veganska hudvårdsmärket Indy Beauty, som hon fortfarande är delägare i. Sedan dess har hon haft något av en vegansk profil. 2018 tog hon till exempel fram en vegansk klocka i samarbete med klockföretaget Boom Watches.

Vad är viktigt för dig när det kommer till design? 

Jag ville att designen skulle andas mig. Ska mitt namn vara på en produkt vill jag till 100 procent känna att det är något jag själv skulle vilja bära – eller köpa. Och det gör jag. Jag fick med allt jag ville uppnå i det här samarbetet och är otroligt stolt över resultatet, det kunde inte blivit bättre!

Therése Lindgren, som redan har hyllats av Stronger för att ha varit ”ytterst närvarande” i framtagandet av den nya kollektionen, ger även en inblick i hur samarbetet gått till.

Hur går designen och produktionen till rent praktiskt? Tog du fram alla plagg själv eller fick du ett antal varianter att välja bland?

Jag satte mig med Strongers team runt skissbordet och lyfte alla mina idéer och inputs. Allt från färg till form. De har ju redan flera otroligt sköna plagg så till viss del fortsatte vi bara det som redan påbörjats, men mycket i kollektionen är bara jag!

Av de 14 artiklarna i den nya kollektionen är tre tillverkade av återvunnet material, något Stronger ser som en viktig del i sitt hållbarhetsarbete. Vi frågade Stronger varför inte alla 14 produkter  är tillverkade av återvunnet material.

Vår vision är att så många av våra produkter som möjligt skall vara tillverkade av återvunnet material inom en framtid. Det tar tid att säkerställa kvalitet i alla led när man utvecklar tyg från återvunnet material. Vi har därför startat med våra bästsäljande tyger för att de gör störst avtryck. De tre produkter i Therése kollektion som är gjorda av återvunnet material är gjorda av våra bästsäljande tyger och är därmed återvunna, säger Annica Rantala, vd på Stronger.