Jonas Fagerströms smyckesmärke krossade miljonen – ökade med över 360 procent

Oskar Niklasson (foto: linkedin) och Jonas Fagerström

Intäkterna storökar, men bolaget går med förlust.

Jonas Fagerström är nog mest känd för att vara en del av humortrion JLC, som slog igenom på Youtube och som idag även driver podden ”Mellan himmel och jord”. Men vid sidan av sin influencer-karriär driver han även smyckesföretaget Elton Wood, som han startade med sin barndomsvän Oskar Niklasson år 2018.

LÄS ÄVEN: Siffrorna avslöjar nya miljonvinster – så gick det för succétrion JLC

Nu har den senaste rapporten trillat ner på Influens bord, och i den ser vi att duon lyckats slå en miljon kronor under 2021. Intäkterna landade till och med på hela 1,4 miljoner kronor, vilket är en ökning med 366 procent jämfört med 2020.

Anledningen till den starka tillväxten är inte specificerad, men i rapporten skriver bolaget att man nu har etablerat sig på den svenska marknaden. Man lyfter även att man framgångsrikt ”nått ut till kunder genom reklam”.

Men resultatet ser inte lika ljust ut. Den tidigare vinsten har under förra året nämligen vänt till förlust. Rörelseresultatet har gått från fem tusen kronor under 2020, till minus 79 000 i fjol.