Klarna lanserar nya funktioner – tar draghjälp av Ani jewels

Köpbart videoinnehåll och “shopping lens”. 

Klarna presenterade idag 13 nya produktsläpp och ai verkar vara årets röda tråd. Med sig på tåget har företaget även fått med sig Ani jewels, smyckesvarumärket som grundats av influencerkollegorna och vännerna Bianca Ingrosso och Lovisa Worge. Som en del av samarbetet kommer Ani jewels introducera köpbart videoinnehåll i Klarnas app. 

På Ani jewels ser vi smycken som så mycket mer än bara en vacker accessoar. De symboliserar kärlek, minnen och betydelse. Vi är glada över att samarbeta med Klarna och att kunna introducera köpbart videoinnehåll genom deras app, vilket gör att vi kan visa upp hantverket och individualiteten i varje smycke på bästa sätt, säger Bianca Ingrosso, medgrundare av Ani jewels i ett pressmeddelande. 

Funktionen med köpbart videoinnehåll, eller “shoppable videos” som de också kallas, har varit live i USA sedan november 2022 men nu lanseras den alltså globalt. Ani Jewels är ett av de varumärken som ska locka kreatörer och konsumenter till plattformen.

Tillsammans med flera andra nya funktioner presenterade Klarna också ett nytt bildsöksverktyg, en “shopping lens”. Med hjälp av ai kan användaren ta en bild på valfritt objekt, till exempel ett par skor, och inom några sekunder söka bland 10 miljoner varor och matcha dessa med över 50 miljoner butikserbjudanden. Verktygen ska hjälpa kunderna att lära sig mer om varan, jämföra priser, och hitta återförsäljare och recensioner.