Lyko köper Rebecca Stella Beauty – ska rebranda varumärket: ”Enorm potential”

Rebecca Stellas skönhetsvarumärke Rebecca Stella Beauty, som hon startat tillsammans med Hubso, har sålts till e-handelsbolaget Lyko.

Varumärket grundades 2018 och har haft en rad lyckade produktlanseringar i den egna e-handeln, som lett till flera försäljningsrekord. Sedan ett tag tillbaka har Rebecca Stella Beauty haft ett exklusivt samarbete med Lyko, som fått sälja skönhetsvarumärkets produkter i både e-handeln och fysiska butiker. Och nu meddelar e-handlaren att man har förvärvat hela varumärket som ”har en stark position och är välkänt i Lykos målgrupp”.

Det är fantastiskt roligt att lyfta varumärket till nästa nivå, utveckla det och göra en rebranding tillsammans med Lykos fantastiska team. Deras kompetens och distribution i kombination med mig och varumärkets kärnvärden, som jag utvecklat genom åren, har en enorm potential, säger Rebecca Stella, i ett pressmeddelande.

Lyko får tillträde till Rebecca Stella Beauty officiellt den sista september i år. Vad prislappen för varumärket landade på avslöjas inte.

Jag är glad att Rebecca Stella vill utveckla sitt varumärke tillsammans med oss och jag ser en stor möjlighet att utveckla nya produkter och skala varumärket via vår infrastruktur. Rebeccas erfarenhet och räckvidd är en perfekt match till vår växande inhouse-kompetens med både produktutveckling, Lyko Studio och vår omnikanalförsäljning, säger Rickard Lyko, vd på Lyko.