MJ Relations nya drag – och relationsmissen många byråer gör

Marcel Jehrlander, grundare MJ Relations.

Byrån slår upp portarna på Östermalm.

Byrån MJ Relations, grundades så sent som i slutet av förra året, av profilen Marcel Jehrlander. Den nystartade byrån har specialiserat sig på strategiska pr-lösningar inom skönhetsindustrin, där influencer marketing är en naturlig del.

Byrån har hittills varit på jakt efter det perfekta kontoret och nu avslöjar man att man kommer att slå upp portarna på Östermalm i Stockholm. Förutom ett kontor är man också i full färd med att bygga ett showroom, där man kommer att kunna skapa innehåll till kundernas kanaler och packa pressutskick.

Men enligt Marcel Jehrlander har den nya lokalen även ett annat syfte. Marcel Jehrlander planerar också att använda lokalen för att bjuda in särskilda besökare.

Vårt showroom kommer att fungera som en central plats där vi inte bara visar upp våra produkter, utan också skapar en atmosfär som är inriktad på att inspirera och engagera både influencers och journalister.  Vi kommer också att bjuda in influencers och journalister för att inte bara introducera dem till våra produkter, utan också för att bygga och stärka våra relationer med dem, skriver Marcel Jehrlander i en kommentar till Influens.

Vad många byråer missar

Just relationerna är något han trycker extra mycket på. Han säger att de alltid strävar efter att sätta sina kunder i fokus, något andra byråer, om man ska tro byrågrundaren, ibland verkar missa. Särskilt när det kommer till pressutskick och branding.

Ett exempel på detta är vår praxis att alltid skicka ut paket under kundens eget namn i användarinformationen, mejla under deras egen domän, samt att trycka allt material med kundens egen logo. Något som är unikt då många byråer gärna använder sina egna påsar och branding, vilket gör att exponeringen de sedan får från influencers, oftast riktar sig mot byrån och inte kunden. Till exempel “Tack @byrå för pressutskicket”, förklarar han.