Influenceragenturen till Paris: ”En ökad efterfrågan från hela världen”

Den svenska agenturen Patrikssons Talent Agency representerar idag flera stora namn inom influencerbranschen. De som är anslutna till byrån är bland annat svenska Hanna MW och Caroline Winberg, danska Jeanette Madsen och Sophia Roe, norska Tsutsumi Hoang, Darja Barannik och Tine Andrea Storløs och de internationella profilerna Brittany Bathgate, Beatrice Gutu, Stephanie Broek, Paul Binam, Lena Herrmann samt skådespelerskan Hedda Stiernstedt.

Patrikssons har sin bas i fyra europeiska städer, Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Paris. Och nu får franska delen av bolaget ett bredare fokus när man lanserar en färsk talangverksamhet.

Med ett stadigt ökat antal talangansökningar samt kommersiella samarbetsförfrågningar från hela världen och med en befintlig paneuropeisk kreatörspool, är en expansion till Paris ett naturligt första steg utomlands för Patriksson Talent Agency, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Bolaget har utsett Alicia Sternin till rollen som Commercial and Operations Director. Hon har varit en del av Patrikssons talangverksamhet i tre år och kommer nu att leda expansionen i Frankrike. Företaget har även rekryterat Sarah-Jade Amaner till rollen som Talent and Campaign Manager Paris. Hon kommer närmast från Metropolitan Models och internationella innehållsproducenten Benijay, där hon etablerade båda företagens influenceravdelningar.

Kraften hos begåvade innehållsskapare intensifieras kontinuerligt i takt med att deras roll som nya medier, opinionsledare, kreatörer och även återförsäljare stärks. Med en ökad efterfrågan från hela världen i kombination med vårt hållbara sätt att bygga våra talanger, så är vi övertygade om att vi kommer att se en fortsatt tillväxt för detta affärssegment, säger Alicia Sternin.