Norska influencerplattformen kliver in i Sverige: ”Orädd, ärlig och professionellt stark”

Mats Lyngstad och Caroline Lundmark (Foto LinkedIn)

Influencerplattformen Inzpire.me grundades 2016 i Oslo, av Mats Lyngstad och Marie Mostad och sedan dess har bolaget vuxit snabbt.

Ett år efter lanseringen fick man in en investering på en miljon dollar, och 2018 hade man kommit upp i en omsättning på lika mycket. År 2019 gick mediekoncernen Schibsted in med 1,3 miljoner dollar, och under 2020 omsatte bolaget 28,5 miljoner norska kronor och började satsa på att växa internationellt.

Nu tar Inzpire.me sig an den svenska marknaden. Företaget har tillsatt en Sverigechef i form av Caroline Lundmark, som närmast kommer från e-handelsplattformen Tipser.

Caroline är en väldigt bra match för oss och vår kultur. Hon är orädd, ärlig och professionellt stark. Det är så vi vill att kunder och partners ska uppleva Inzpire.me. Jag ser verkligen fram emot att arbeta med henne, säger Mats Lyngstad i ett pressmeddelande.

Caroline Lundmark ser mycket fram emot sitt nya uppdrag:

Det är en spännande möjlighet att få vara med och bygga upp något på den svenska marknaden från start. Influencer marketing har vuxit senaste åren och har en mycket mer självklar del av mediemixen nu för tiden hos medieköparna. 2022 blir ett spännande år för influencer marketing med högre krav på ROI, och vi ser att branschen ställer mer krav generellt på influencer marketing än tidigare, säger hon.