Nytt community för kreatörer – ”320 miljoner globalt”

Raiha Buchanan och Andrea Neira

Passar på att expandera i Europa. 

Gigapay har lanserat ett europeiskt community för kreatörer, som ska fokusera på deras entreprenöriella karriär. Initiativet ligger i linje med Gigapays mål att ”skapa en stödjande miljö för både företag och kreatörer i branschen”.

Då antalet individer som identifierar sig som kreatörer når 320 miljoner globalt, och den kreativa industrin attraherar investeringar på över 100 miljarder dollar, fortsätter efterfrågan av ett community att växa, skriver Gigapay i ett pressmeddelande.

Med andra ord tar företaget rollen som ”en stöttepelare för kreatörer” för att ”vägleda dem mot framgång av sina egna företag”. Tillbaka får Gigapay bättre förståelse branschens behov, och kreatörerna emellan får möjlighet att nätverka och lära av varandra.

Kreatörer har berättat att det inte finns någon neutral plats för dem att träffas på, och det var det som ledde oss att lansera The Gigapay Community. Vårt mål är att skapa ett tryggt utrymme för kreatörer att nätverka och samarbeta med likasinnade individer, säger Andrea Neira, kreatör och Head of Community på Gigapay.

The Gigapay Community är utformat med kreatören i åtanke, och ger tillgång till information om hur man kan växa och utveckla sin portfolio. Genom att placera vår teknologi nära kreatörerna, bygger Gigapay en nära relation till dem. Vi erbjuder ett neutralt utrymme för kreatörer att prata om deras svårigheter, och får på så sätt värdefulla insikter som hjälper oss att bygga bättre produkter för både skapare och varumärken.

I samma veva planerar Gigapay även att kliva in i nya städer i Europa. Härnäst är siktet inställt på London.

Kreatörer är banbrytande gällande det nya sättet att arbeta på, och då 120 miljoner nya kreatörer etablerats på bara två år kan behovet av ett community bara bli större. Under Andreas ledarskap och erfarenhet som kreatör ser vi en stark potential i The Gigapay Community, säger Raiha Buchanan, vd för Gigapay, och tillägger:

Det fortsätter att vara en central del av vår strategi att hjälpa företag som engagerar kreatörer och communityt bidrar till att etablera Gigapay som en viktig europeisk aktör i skaparekonomin.