Nu ska Perfect Day Media kliva in på den europeiska poddmarknaden. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande där man även avslöjar att Perfect Day Medias intäkter ökade med 60 procent, under årets första kvartal.
För att lyckas med de stora expansionsplanerna har bolaget storsatsat på att rekrytera flera nyckelpositioner, under den senaste tiden. Hittills har man plockat in nio nya medarbetare.
Vi är fortfarande i en expansiv fas och är väldigt glada över att ha knutit så många talanger till oss på Perfect Day Media. Inom några månader kommer vi att starta upp utomlands vilket känns fantastiskt roligt, säger Karolina Roslund, vd på Perfect Day.
De som nu kliver ombord hos Perfect Day Media är: Josefine Brink blir Head of Podcast Production, hon kommer närmast från influencerbolaget We Are Era. Ömar Toll kommer in som Business Developer International, han har tidigare varit på bland annat Cape Media. Ömar ska leda bolagets formatexpansion utomlands.
Sara Rosang får titeln Head of Business Development, eller som det heter på svenska; affärsutvecklingschef. Hon kommer närmast från kedjan Synoptik där hon var chef för e-handeln och digital marknadsföring. På Perfect Day Media ska Sara ha ansvar för poddarnas och profilernas utveckling gällande allt från merch till live-showar.
Marknadsavdelningen växer med två nya medarbetare. Stefan Lissol är en av dem som kliver in och tar sig an uppdraget som Commercial Podcast Specialist, och den andra personen är Evelina Jegreaus som får titeln Campaign Producer.
Säljteamet förstärks med Taimaz Ghaffari som blir Senior KAM, Carl Henriksson som blir KAM och Rebecca Sundin som blir Account Manager. Och sist men inte minst kommer även Anneli Hedström in i bolaget och kommer att axla rollen som Office & Culture Manager.
Perfect Day Media grundades år 2011 av systrarna Hannah Widell och Amanda Schulman, men sedan 2019 ägs bolaget av koncernen Pophouse Entertainment.