Pernilla Wahlgren frontar Ellos: “Livet har bara blivit bättre efter 50”

Pernilla Wahlgren

Tecknar ett årslångt samarbete med e-handelsjätten. 

Pernilla Wahlgren är en del av Ellos nya koncept “Portraits of Women”. Enligt företaget handlar det om att lyfta och belysa kvinnor mitt i livet. Samarbetet kommer att kretsa kring personliga samtal och intervjuer kring ämnen som kretsar kring stil, liv och karriär.

Pernilla Wahlgren är en solklar samarbetspartner för Ellos. Vårt varumärke och Pernillas sprudlande personlighet är verkligen en perfekt matchning. Det har varit fantastiskt att få jobba med Pernilla under projektets gång, och jag tror att vi alla kan inspireras av henne, både av hennes persona och av hennes karriär. Vi på Ellos är oerhört glada och stolta över att ha Pernilla med oss på denna resa och ser fram emot att dela kampanjen med våra kunder och Pernillas följare, säger Cédric Ménard, marknadschef på Ellos.

Uppskattar att få bli äldre

I den första kampanjfilmen som släppts artisten, tv-personligheten och influencern svara på frågor om hur hon känner för att bli äldre. Någon större åldersnoja verkar Pernilla Wahlgren inte ha. Enligt henne har livet bara blivit bättre efter 50 och i sitt samarbete med Ellos hoppas hon kunna inspirera andra till att känna glädje över att åldras. 

Får jag skrattrynkor av att jag skrattar mycket så välkomnar jag dem. Hellre åldras jag, för alternativet är att jag inte får åldras, vilket betyder att jag inte får leva, säger Pernilla Wahlgren i videon.

Innehållet som skapas kommer att publiceras löpande i både Ellos och Pernilla Wahlgrens kanaler under 2023 och 2024.

Samarbetet med Ellos känns som en självklarhet för mig. Nästan så att jag undrar varför vi inte har gjort det här innan? Vi har skapat en fantastisk kampanj som jag är stolt över att vara med i, och jag är så spänd inför att visa er allt det andra som kommer under året!, säger Pernilla Wahlgren om samarbetet.