Medieprofilen Pernilla Wahlgren har lanserat ett eget hudvårdsvarumärke. Den nya satsningen har fått namnet L’Acuila och produkterna säljs via egen e-handel. I samma veva väljer Pernilla att lägga sin blogg på hyllan, efter cirka 15 år.
Som ni alla vet så har den digitala världen förändrats och med den även jag, skriver hon på sin blogg.
Jag är en av de som började först. Och är nu en av de sista som slutar.
Bortsett från egna shower, tv-uppdrag, varumärkessamarbeten, sociala medier och poddcasten ”Wahlgren & Wistam” kommer Pernilla att nu lägga en hel del tid på sin nya e-handelsskapelse. Enligt blogginlägget har Pernilla jobbat på att ta fram de nya produkterna under de senaste två åren.
Namnet är en hyllning till min vackra farmor som var halvitalienska och som alltid var väldigt mån om att ta hand om sig själv, och sin hy framförallt. Hennes far – min gammelmorfar – Gustavo kom från den lilla byn L’aquila i Italien och därifrån har jag hämtat inspirationen till namnet till min första egna hudvårdserie, berättar Pernilla för sina följare på Instagram.
Bakom L’Acuila står även Svenska Krämfabriken AB.