Ribecka avslöjar hemligheten efter två år – släpper eget varumärke: ”Så pirriga”

Rebecka Nilsson (Foto: Instagram/Ribecka)

”Har satsat våra livsbesparingar”.

Rebecka Nilsson, eller Ribecka som många känner henne som på sociala medier, släpper inom kort sitt första e-handelsvarumärke. Det avslöjar hon på Instagram.

Profilen har under de senaste åren rest jorden runt i en van som hon, tillsammans med sin partner Martin Knutsson, själva har byggt om till en lägenhet på hjul. De som varit intresserade har kunnat följa influencerparets resa via Instagram eller på Rebeckas Youtubekanal där hon varje vecka släpper så kallade vloggar. En kanal där hon idag har över 223 000 prenumeranter.

Men nu skriver Rebecka ett nytt kapitel. Den 25 maj slår hon upp dörrarna till sin egna e-handelsbutik Salty Soul, där egendesignade badkläder kommer att säljas.

Det är jag och min bästa kompis som har startat det helt ensamma. Ofta kan det vara större företag som hjälper till bakom eller rent ekonomiskt, men vi har gjort allt från design och prova produktexemplar till att hitta fabrik och välja tyger och så vidare själva. Vi har lagt våra livsbesparingar i Salty Soul så det är därför vi är så pirriga inför allt, och extra tacksamma för all fin feedback vi fått hittills, skriver Rebecka på Instagram.

Aktiebolaget till Salty Soul registrerades i november 2022. Anledningen till varför varumärket startas kommer från insikten att det saknas den typen av badkläder som det nya varumärket ska erbjuda, förklarar Rebecka:

Vi har alltid haft svårt att hitta bikinis som vi verkligen älskar, så för två år sedan tänkte vi ”fuck vi, tar fram egna”.

Rebecka Nilsson slog igenom efter realityprogrammet ”Ex on the beach” år 2017, och Martin Knutsson var med i ”Are you the one” år 2018.