Så blev Gertrude Tornvalls 2022 – krossar två miljoner kronor

Gertrude Tornvall (Foto: Linkedin)

Men vinsten backar. 

Gertrude Tornvall är en profil med många hattar. Hon är influencer, och driver primärt en Instagramkanal med 75 400 följare och en engagement rate på 2,3 procent. En siffra som kan jämföras med till exempel Bianca Ingrosso som har en engagement rate på 1,7 procent på samma plattform.

Gertrude är även PR-chef på modevarumärke Twist&Tango, som hennes mor står bakom. Och nyligen startade hon ett nytt företag, Due Sirene, som säljer porslin.

LÄS ÄVEN: Gertrude Tornvall lanserar nytt varumärke: ”Jag ska se till att vi får bra siffror”

Hur det går för det nya e-handelsföretaget är ännu svårt att säga, eftersom bolaget inte stängt sitt första verksamhetsår än. Men ett bokslut som har skickats in till Bolagsverket är Gertrudes företag, som fakturerar för hennes influenceruppdrag, designsamarbeten, med mera.

Bolagets omsättning växte med hela 33 procent och passerar därmed två miljoner kronor. Samtidigt sjunker dock rörelseresultatet med 24 procent, och landar på cirka 677 500 kronor. Utdelningen uppgår till 274 000 kronor.

Gertrude Tornvall har inte kommenterat utfallet i rapporten.