Gertrude Tornvall lanserar nytt varumärke: ”Jag ska se till att vi får bra siffror”

Gertrude Tornvall med produkter från Due Sirene (Foto: instagram/due_sirene)

”Hade varit härligt att ta in kapital”.

Influencern Gertrude Tornvall har, tillsammans med sin mor, startat ett nytt företag. Det har fått namnet Due Sirene, och erbjuder handmålat porslin från just Italien. Det skriver Breakit.

Bolaget registrerades i oktober 2022, men försäljningen sker ännu via Instagram. De som är intresserade av företagets produkter behöver alltså skicka ett privatmeddelande till Due Sirenes Instagramkonto för att lägga en beställning.

Jag hade inga förväntningar alls. Jag har så hög prestationsångest och trodde inte att någon skulle köpa. Men vi är väldigt nöjda. Jag gör aldrig mig själv besviken så jag ska se till att vi får bra siffror, säger Gertrude till sajten.

Men en e-handelssajt är på gång, avslöjar grundarna som menar att lanseringen ska ske inom några veckor.

Tidsbrist har varit den största utmaningen. Det positiva är att vi har kunnat vara personliga och komma nära våra följare. Vi har frågat vad de vill ha, och i vilka storlekar. Jag har fungerat som kundtjänst och svarat på alla frågor, säger Gertrude.

Priset per tallrik ligger idag på 379 kronor, och produkterna kommer från en fabrik i det varma landet.

Bolagsuppdelningen är enkel. Både Gertrude och hennes mamma Bibbi Lundgren äger 50 procent vardera, men ansvarar för olika delar av bolaget.

Jag kan marknadsföring och sociala medier. Mamma har gjort all research vad gäller fabriker, och rest ner till Italien mycket. Hon är duktig på administration, ekonomi, och har framför allt ett öga för design, säger Gertrude och tillägger:

Ibland kan vi ju känna att det hade varit härligt att ta in kapital utifrån, men det är en rolig utmaning att hålla koll på ekonomin själv.

Vid sidan av det nya bolaget och influenceruppdrag i sociala medier jobbar Gertrude även som PR-chef på modevarumärke Twist & Tango, som hennes mor byggt upp.