Så går det för Lovisa “Lojsan” Wallin – bolaget vänder mot förlust

Lovisa "Lojsan" Wallin

Omsättningen stabil men resultatet visar minus. 

Tillsammans med Influencerkollegan Hanna Friberg driver hon podden Måndagsvibe och i somras kunde Influens avslöja att Lovisa “Lojsan” Wallin registrerat ett nytt varumärke som av allt att döma kommer syssla med försäljning av underkläder. 

Mest känd är hon kanske ändå för att vara en influencer med fokus på mode och familjeliv. Nu visar siffrorna som berör hennes influencerverksamhet att bolaget har vänt mot förlust.

Enligt den senaste årsredovisningen ligger omsättningen stabilt kvar på omkring 4 miljoner kronor, men på den sista raden har bolaget gått från nära 1 miljon kronor i vinst 2021, till en förlust på strax under 1,3 miljoner kronor år 2022.

Vad exakt som påverkat resultatet negativt är oklart, enligt bolaget har det inte skett några väsentliga händelser under räkenskapsåret.