Siffrorna är summerade – så gick det för Michaela Forni

Michaela Forni (Fotograf: Lisa Höök)

Entreprenören och influencern Michaela Forni är en kvinna med många talanger. När vi senast gjorde en intervju med henne var det svårt att komma fram till en titel.

Hon har en lång bakgrund inom media, pr, företagande och design. Men idag fokuserar Michaela främst på att driva sin blogg och onlinemagasin Forni.se, sina sociala mediekanaler och techsatsningen Baby Journey.

Gemensamt för Michaelas influencerverksamhet och Forni.se är att båda summeras i hennes bolag, som nyligen bytt namn från Michaela Forni AB till Forni Group AB. Och som nu har sammanställt det siffrorna för det senaste räkenskapsåret, som slutar sista juni.

Enligt rapporten har omsättningen backat med drygt fem procent under året, och landat på 3,4 miljoner kronor. Samtidigt har även rörelseresultatet sjunkit, från tidigare 1,5 miljoner kronor till cirka 670 000 kronor. Att vinsten blev lägre beror på personalkostnader samt en investering i en kontorslokal, skriver Michaela Forni i ett meddelande till redaktionen.