Sinful tar hjälp av Maxinne Björk: ”Viktigt för oss att göra det på rätt sätt”

Maxinne Björk

Lanserar tantrabox tillsammans med influencern. 

E-handelsföretaget Sinful har noterat ett växande intresse för tantra i samhället. Enligt ett pressmeddelande från företaget görs det i Sverige och Danmark över 10 000 Google-sökningar i månaden på tantrarelaterade ämnen. När Sinful skulle lansera en egen tantrabox tog de hjälp av influencern och tantraläraren Maxinne Björk.

När vi utvecklade tantraboxen var det mycket viktigt för oss att göra det på rätt sätt och med respekt för grunderna inom tantra. Därför kontaktade vi Maxinne Björk och bad henne vara med och utveckla boxen. Samarbetet och utvecklingen av boxen är en naturlig förlängning av vår vision att inspirera fler människor till ett mer lekfullt sexliv, säger Alexandra Balshøj, Head of Brand Management på Sinful.

Maxinne Björk har nästan 70 000 följare på Instagram och skriver ofta och öppet om intimitet och relationer. Inför lanseringen har den färgstarka profilen hjälpt företaget att välja ut passande produkter för boxen och skrivit det tillhörande häftet, en introduktion till tantra.

Det jag önskar för folk som utforskar tantraboxen är att de saktar ner, aktiverar alla sina sinnen och hela sin kropp – och att de ägnar mer uppmärksamhet åt processen snarare än åt resultatet. Det är motsatsen till vad vi ser i dagens samhälle, där allt går så fort och vi alltid är på väg till något annat, säger Maxinne Björk.