Therese Lindgren och Molly Hammar i stor IGTV-satsning: ”En ögonöppnare”

Aller medias online-livsstilsmagasin Baaam.se släpper, för tredje året i rad, en serie i samarbete med intimhygienvarumärket Always. I år kommer serien ”Always Confident” att släppas på Instagrams video-plattform.

För första gången i Aller medias historia lanseras en tv-serie helt skapad för IGTV, där den unga målgruppen befinner sig, skriver man i ett pressmeddelande.

Serien har fått fem avsnitt där ämnen som bland annat sociala medier, relationer och kroppskomplex kommer att lyftas. Den som leder programmet är journalisten och influencern Johanna Bladh, som även skrivit manus.

Det känns fantastiskt stort att få förtroendet att leda den här viktiga satsningen. Vi behöver verkligen normalisera mycket för unga tjejer, allt från hår under armarna till mensfläckar, kärleksbekymmer och sociala medier-hets. Förhoppningsvis kan den här serien bli en ögonöppnare för den unga målgruppen, säger Johanna Bladh.

Avsnitten kommer även att gästas av flera kända profiler som influencern Therese Lindgren, artisten Molly Hammar, Tiktok-profilen Fanny Ahlfors, Youtubern Bente Daniela och Idol-vinnaren 2020 Nadja Holm.

Alla avsnitt är cirka fem minuter långa, men till dem har man även spelat in ”mängder av innehåll” i form av Tiktok-klipp, Reels och bilder som ska ”skapa buzz kring kampanjen”. Serien produceras av OTW, som är Aller medias dotterbolag.

Det här innehållet är unikt för att det är skapat från scratch med fokus på den yngre målgruppen, säger Olle Garp, producent för projektet.

Första avsnittet släpps idag, den 6 oktober.