Therése Lindgren vägrar Glossybox efter granskning

Therése Lindgren

Efter Resumés granskning av skönhetsboxarna Glossybox, Boxycharm, Ipsy och Goodiebox har både influencers och kunder rasat i sociala medier, och i många fall har kartläggningen lett till att abonnemang avslutats. Det granskningen visade på var att skönhetsboxarna, som sägs vara värda stora pengar, i själva verket innehöll okända varumärken, produkter vars ingredienslista inte imponerade en dermatologen Johanna Gillbro som fick se över kartläggningen samt bluffvarumärken som, enligt uppgifter, köps in från Alibaba.

Nu har även Therése Lindgren, med en miljon följare på Instagram och lika många prenumeranter på Youtube, satt ner foten. I ett mejl till Resumé skriver Therése att hon, efter detta, fortsättningsvis inte kommer att jobba med Glossybox.

Jag är noga med de samarbeten jag gör, och med det jag vet idag har jag inga planer på att samarbeta med Glossybox i framtiden, skriver Therése Lindgren.

Glossybox har varit heta inom influencer marketing, och förutom Therése Lindgren har de samarbetat med kända profiler som Alice Stenlöf, Nina Glimsell, Isabella Löwengrip och Margareta Grääs.

Sajten har även varit i kontakt med influencern Nina Glimsells agent Kim Lindman som meddelade att man inte vill kommentera granskningen, men att man välkomnar granskningar och information likt denna för att kunna ta rätt beslut i framtiden.