TikTok-profiler skapar event med Nelly.com: ”Satsar på total makeover”

TikTok-profilerna Maral Tarkian, Annie Samuelsson och Alma Persson (foto: press).

Modehandlaren öppnar TikTok-studio – här är trion som ska fronta den. ”Vi rör oss bort från långa samarbeten med enskilda profiler”, säger Kristina Lukes, vd på Nelly.

TikTok-kreatörerna Annie Samuelsson, Alma Persson och Maral Tarkian har slagit sig ihop med modeföretaget Nelly.com. Tillsammans ska profilerna och e-handlaren skapa ett event, som går under namnet TikTok House by Nelly.com.

Det ligger i Nellys DNA att prova nytt och överraska vårt community. Så även med TikTok House by Nelly.com där vi satsar på total takeover med Sveriges främsta TikTok-profiler just nu, säger Nina Ghazanfari, Influencer Marketing Manager på Nelly, i ett pressmeddelande.

Företaget ser satsningen som ett sätt att bygga trafik och skapa engagemang för det egna varumärket och sajten har bjudit in alla sina medlemmar till händelsen.

Närmare bestämt består TikTok House av en lokal i centrala Stockholm där besökarna ska kunna skapa kreativt innehåll som lämpar sig för TikTok. Nelly utlovar ”unika content studios och inspiration på TikTok-trender”, samt mat, dryck, ”happenings” och säsongens modetrender.

De tre aktuella profilerna uppges tillsammans ha totalt 1,4 miljoner följare. De har samarbetat med Nelly sedan tidigare och nu ska de fronta en kampanj i samband med det nya projektet.

Vi kunde inte vara gladare över att det är Annie, Alma och Maral vi teamar upp med för TikTok House by Nelly.com! De är stilsäkra unga tjejer som matchar Nellys varumärke, och med sina olika nischer på TikTok skapar de tillsammans en härlig variation vi strävat efter för kampanjen, säger Mathilda Aghassi, Influencer Marketer på Nelly.

Hos Nelly ser man Influencer Marketing som den viktigaste strategin för att bygga varumärket och skapa engagemang. Samtidigt uppger man att TikTok är en av de kanaler som växer snabbast hos företaget.

Vår målgrupp och medielandskapet förflyttas hela tiden, idag snabbare än någonsin. Influencer Marketing är hjärtat av vår marknadsföringsmix och vi har satt en innovativ strategi framåt. Som ett led i det rör vi oss bort från långa samarbeten med enskilda profiler, säger Kristina Lukes, vd på Nelly.

TikTok House slår upp portarna den 14 februari och kommer att ha öppet i två veckor.