Träningsmogulens e-handel skiner – ökar med 100 procent

Linn Löwes (Foto: Stacciathletics.com)

Vinsten storökar. 

Megaprofilen Linn Löwes, med över 3 miljoner följare på Instagram, är den tredje största svenska profilen på plattformen. Hennes innehåll handlar främst om träning, mat och fitnesskläder. Något som inte är så konstigt när hon driver ett eget träningsvarumärke Stacci Athletics, samt träningsappen Athli.

Nu har siffrorna för e-handelns senaste räkenskapsår, som är brutet och slutar sista januari 2023, summerats. Enligt rapporten ökade Stacci Athletics omsättning med 98 procent och landade på 9,5 miljoner kronor. Rörelseresultatet har samtidigt stigit med 365 procent, till 623 000 kronor.

Varumärket startades 2021, så det senaste verksamhetsåret är bolagets andra. Vad den starka utvecklingen beror på har Linn inte kommenterat i rapporten.

I en tidigare artikel gick vi även igenom hur det gått för Linns träningsapp Athli.