Unga byrån krossar 40 miljoner – med svarta siffror på resultatraden

Teamet på CM Strategy

Köptes upp av koncern. 

Influencer marketing-byrån CM Strategy redovisar siffrorna för verksamhetsåret 2022. Enligt den färska årsrapporten ökade omsättningen med 17 procent, och landade på 41,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet backade dock samtidigt med cirka 3 procent, till runt 3,3 miljoner kronor.

Bolaget har inte kommenterat utfallet i rapporten, men efter periodens slut har byrån förvärvats av koncernen Root Digital Group. Något vi tidigare rapporterat om.

CM Strategy grundades 2020 och är verksamma över hela Norden. Profiler som man samarbetar med är bland andra Sara Biderman, Nicole Falciani, Andra Farhad, systrarna Janni och Mikaela Delér samt duon Tom och Petter. Och på kundlistan finns företag som Finnair, K-Rauta och Lavazza.

LÄS ÄVEN: Koncernen växer – förvärvar influencer marketing-byrå: ”Ser stor potential”