Upp 125 procent – influencerfabriken vänder till vinst och avslöjar ”historisk lansering”

Hubso:s kontor på Sturegatan 32 i Stockholm

När Hubso summerar årets första kvartal står det klart att bolaget fortsätter växa i raketfart. Omsättningen steg med 125 procent under perioden och landade på drygt 8,1 miljoner kronor.

Sverige är en marknad med många starka influencers och Hubso har idag några av Sveriges absolut främsta influencers varumärken i sin portfölj. 2021 har börjat positivt och vi rör oss med stormsteg mot de mål som vi har satt upp, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Under det första kvartalet lyckades man att dessutom vända från förlust till vinst. Rörelseresultatet (Ebitda) gick från tidigare minus 456 000 kronor till i år plus 289 000 kronor.

Organisationen har inte bara levererat tillväxt i de befintliga varumärkena utan har även lyckats växa familjen med fler varumärken. Modellen som vi tagit fram är skalbar och har fungerat bra i Norden, vilket gör det extra spännande att nu påbörja den internationella expansionen. Våran totala räckvidd på Instagram genom våra profiler överstiger nu 4,4 miljoner, och fortsätter att växa, skriver vd:n Josefine Abrahamsson.

Enligt Hubso Group har intresset för samarbeten med företaget ökat från nya varumärken och profiler, vilket man kommer att ta tillvara på under de tre kommande tre kvartalen.

Just nu är det fokus på att bygga ett nytt internationellt accessoar- och klädvarumärke tillsammans med den nysignade Emelie Lindmark. Varumärket ska släppas under andra halvåret 2021 och kommer att ta Hubso till en ny geografisk närvaro. Men det som ligger närmast i tiden är dock en lansering av Hubsos första egna varumärke, avslöjar rapporten.

Hubso kommer även att lansera ett eget inhouse varumärke, som planeras att ha en första lansering redan innan sommaren. Grunden till varumärket kommer från den data och de insikter som Hubso fått genom åren och genom de lanseringar som skett. Vi kommer naturligtvis följa denna första historiska lansering med spänning.