Välkända profiler ska sprida kunskap om kosthållning under ramadan

Profilerna i Elexir pharmas kampanj.

Är en del av kampanjen “It’s giving ramadan”.

I samband med fastemånaden ramadan inleder företaget Elexir pharma, som säljer kosttillskott, en kampanj med flera välkända profiler. Med kampanjen vill företaget sprida kunskap och tips om kosthållning, för att bibehålla den bästa möjliga hälsan under fastemånaden.

C/o agency är byrån som står bakom kampanjen “It’s giving ramadan”. Medverkar gör profilerna Hoda Mirza, Alan Mahmud, Hodan Ali, Rihab Garci,  Mohammad Taki och Israa Al Haj. Alla deltar själv i fastan och kommer under kampanjens gång dela med sig av sina egna tips och råd.

Vi vill tillsammans med våra experter uppmärksamma denna stora högtid och bidra till att sprida information och råd om kosthållning. Trötthet och huvudvärk är exempel på tillstånd som kan uppstå vid fasta och som kan förebyggas med rätt vitaminer. Förhoppningen är att kampanjen ska inspirera  fler till att må så bra som möjligt, både fysiskt och mentalt under denna period, förklarar Hanna Myrling, marknadschef på Elexir pharma i ett pressmeddelande.

Utöver samarbetet med profilerna kommer företaget sätta upp en sajt med samlad information och annonsera i arabisktalande nyhetsmedier. De kommer även att göra informations- och produktutskick till ett större antal profiler.