Nya siffror: Alice Stenlöfs influencerbolag tappar 3,4 miljoner

Alice Stenlöf (foto Adsgn.se)

Var på väg mot 10-miljonervallen. 

Alice Stenlöf var på väg mot 10 miljoner kronor i omsättning under 2021, i sitt bolag Alice Stenlöf AB som hanterar hennes influenceruppdrag. Men när siffrorna nu summerats för 2022, ser vi att intäkterna istället har backat med hela 3,4 miljoner, eller 36 procent, och ligger nu på 5,9 miljoner kronor.

Rörelseresultatet har också tagit en ordentlig smäll, och backat med 61 procent till 2,7 miljoner kronor.

I rapporten har Alice inte lämnat någon kommentar, och vi vet därför inte vad anledningen till tappet är.

Men i år verkar influencern ha tagit ett omtag kring sin affär och satsat på ytterligare en plattform. Nyligen startade Alice Stenlöf, tillsammans med branschkollegan Klara ”Tanby” Elvgren, en ny podcast.

Utöver sina sociala medier och den nya podden, driver Alice även modevarumärket A-Dsgn, tillsammans med Hubso. Hur det går för varumärket rent ekonomiskt är dock inget vi kan avslöja, eftersom siffrorna är inbakade i Hubsos affär.

Alice Stenlöf AB är ett helägt dotterbolag till Stenlöf Holding AB. I sin bolagsportfölj sitter Alice även på företaget Stoneleaf AB som också ska hantera hennes uppdrag kopplade till marknadsföring i sociala medier. Det bolaget hade en intäktsökning på över 100 procent under 2022, och landade på runt 643 000 kronor.